Contract de comercializare a
pachetelor de servicii turistice
Nr. …..din ……..
Părţile contractante:
1. SIP
TOUR S.R.L. cu
sediul în Deva, Str. Gheorghe Bariţiu, Nr.2, Corp B, Mansardă , cod unic de
înregistrare 30907100, licență nr. 275/07.12.2018, pentru Agenţia de Turism SIP
TOUR, reprezentată prin dl. Prodan Cosmin în calitate de director agenţie,
denumită în continuare Agenția,
2.
(călătorul/ reprezentantul călătorului),
domiciliat în
, identificat cu
, CNP
, denumit în continuare Călător.
I. Obiectul
contractului
1.1. Obiectul contractului îl
constituie organizarea și vânzarea de către Agenţie a
pachetului de servicii turistice înscris în voucher, bilet de odihnă,
tratament, bilet de excursie, alt înscris anexat prezentului contract şi
eliberarea documentelor de plată şi călătorie.
II. Încheierea
contractului
2.1. Contractul
se încheie, după caz, în oricare din următoarele situaţii:
a) În
momentul semnării lui de către Călător sau prin acceptarea
condiţiilor contractuale de servicii turistice, inclusiv în cazul celor
achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice;
b) În
momentul în care Călătorul primeşte confirmarea scrisă a
rezervării de la Agenţie, în cel mult 60 de zile calendaristice de
la data întocmirii bonului de comandă. Este responsabilitatea agenţiei de
turism de a informa Călătorul prin orice mijloace convenite în
scris cu acesta (telefon, e-mail, fax etc.) dacă rezervarea pe care a
solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei rezervări de servicii, Agenţia poate
solicita un avans de până la 90% din preţul pachetului sau plata integrală a
contravalorii pachetului, în funcţie de data la care Călătorul solicită
serviciile.
c) În
momentul achitarii avansului, conform facturii care face referire la acest
contract.
2.2. În
cazul în care prezentul contract este pus integral la dispoziţia Călătorului sub
formă de catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul Agenţiei sau
alte mijloace de comunicare electronică (e-mail, fax etc.), obligaţia de
informare a Călătorului este considerată îndeplinită prin
înscrierea acestei informaţii în oricare dintre documentele de călătorie sau
documentele fiscale furnizate de Agenţie, nefiind necesară
încheierea în formă scrisă a contractului de comercializare a pachetelor de
servicii turistice, respectiv dacă prezentul contract prezentat Călătorului în
modalităţile prevăzute mai sus conţine clauzele prevăzute la art. 5 din
Ordonanţa Guvernului nr. 2/2018.
III. Preţul
contractului şi modalităţi de plată
3.1. Preţul
contractului este de …………… şi se compune din costul serviciilor turistice
efective, comisionul Agenţiei şi TVA. Dacă preţul nu este
specificat în prezentul contract, atunci acesta este specificat în bonul de
comandă (dacă există), alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte
înscrisuri puse la dispoziţie calatorului, site-ul Agenţiei, alte
mijloace de comunicare electronică şi/sau pe factură.
3.2. Modalităţi
de plată:
3.2.1. La încheierea contractului se percepe un avans de ……. din preţul
stabilit sau, după caz, plata integrală a contravalorii pachetului de servicii
turistice.
3.2.2. În cazul în care la încheierea contractului s-a perceput un avans,
plata finală se va face până la data de ……...
3.3. Plata
serviciilor turistice externe aferente contractului se poate efectua într-o
singură monedă, în valuta specificată în contract sau în RON la cursul de
referință afișat pe factură.
3.4. Plata
serviciilor turistice externe aferente contractului se poate efectua intr-o
singura moneda, in valuta specificata in contract sau in RON la cursul de referinta
a BNR din ziua emiterii facturii, la care se adauga un procent de risc valutar
de 2%.
IV. Drepturile
şi obligaţiile Agenţiei
4.1. Agenţia se
obligă să furnizeze Călătorului un bon de comandă/ anexă, care
include toate prevederile art. 5 din Ordonanța nr. 2/2018
4.2. În
cazul modificării uneia dintre prevederile esenţiale ale contractului, cum ar
fi: serviciile incluse în pachet, datele de
călătorie, prețul, modificarea categoriei
unităţii de cazare, Agenţia are obligaţia de a informa
călătorul cu cel puţin 20 (douăzeci) zile înainte de data începerii călătoriei.
În cazurile prevăzute la pct. 4.7
lit. b) şi c), informarea se va face în timp util pentru a permite Călătorului să
decidă începerea călătoriei.
4.3. În
cazul achiziţionării unui pachet de servicii turistice având în componenţă şi
asigurarea transportului pe cale aeriană, transportatorul aerian, fără a cere
acordul agenţiei de turism care derulează programul turistic, are dreptul de a
modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenţia nu este
răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea
înscrisă în programul turistic/ comunicată anterior contractului. Pentru aceste
întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste turiştii conform
Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului
din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare
şi de asistenţă a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi
anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor şi de abrogare a
Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin Hotărârea Guvernului nr.
1.912/2006. Orice problemă privind operarea zborului şi acţiunile adiacente
acestuia intră în competenţa şi responsabilitatea transportatorului, biletul de
avion reprezentând contractul între pasager şi transportator. În cazul acestor
pachete de servicii turistice, ziua de plecare şi ziua de sosire nu sunt
considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.4. În
situaţia achiziţionării unui produs de tip croazieră, linia de croazieră poate
modifica, din motive ce ţin de siguranţa navigării, numărul cabinei şi locaţia
acesteia pe punţi (o punte inferioară, una superioară, mai spre pupa sau spre
prova etc.), doar cu o cabină de aceeaşi categorie ca cea rezervată iniţial,
caz în care calatorul nu va fi despăgubit în niciun mod având în vedere că este
vorba de acelaşi tip de cabină ca şi cel rezervat.
4.5. Agenția poate
modifica preţul contractului în sensul majorării sau micşorării, după caz,
arătând totodată modul de calcul al majorărilor sau micşorărilor de preţ ale
contractului şi numai dacă modificarea are loc ca urmare a variaţiilor
costurilor de transport, a redevenţelor şi a taxelor aferente serviciilor de
aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi, a taxelor de turist
ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice
contractat. Preţurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz,
în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării.
4.6. În
cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din
serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenția constată
că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:
a) Să
ofere Călătorului alternative corespunzătoare în vederea
continuării călătoriei turistice fără majorarea preţului, respectiv serviciile
turistice oferite să fie de aceeaşi calitate şi cantitate;
b) Să
restituie Călătorului sumele ce reprezintă diferenţa dintre
serviciile turistice achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei
turistice;
c) În
cazul în care nu pot fi oferite calatorului alternative corespunzătoare sau
acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare
transportul retur al Călătorului la locul de plecare ori în
alt loc agreat de acesta şi, după caz, despăgubirea pentru serviciile
neprestate.
4.7. Agenția este
răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, cu
excepţia următoarelor cazuri:
a) Când
neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin
contract se datorează Călătorului;
b) Când
neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau unor
împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu
le puteau prevedea sau evita, inclusiv, dar fără a se limita la: modificarea
companiei aeriene, de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor
de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrări
sau reparaţii pe drumurile publice), neîndeplinirea grupului minim ca urmare a
unor renunţări de ultimă oră sau a neobţinerii vizelor pentru toţi
participanţii. Agenţia nu este răspunzătoare pentru prejudiciile
cauzate Călătorului ca urmare a întârzierilor curselor
(inclusiv charter), a pierderii de bagaje şi a altor împrejurări care revin
exclusiv în sarcina transportatorului în temeiul actelor normative specifice;
c) Când
neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unui terţ care nu are legătură cu
furnizarea serviciilor prevăzute în contract, iar cauzele care au determinat
neîndeplinirea obligaţiilor au un caracter imprevizibil şi inevitabil.
4.8. Agenţia are
obligaţia să furnizeze în scris Călătorului sau prin orice
mijloace de comunicare electronice convenite în scris cu Călătorul (e-mail,
fax, sms etc.), cu 5 zile, dar nu mai puţin de 3 zile, înainte de data
plecării, următoarele informaţii:
a) Orarele,
locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie
ocupat de calator în fiecare dintre mijloacele de transport incluse;
b) Denumirea,
sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax, adresele de e-mail ale
reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a revanzatorului ori, în lipsa
acestora, un număr de apel de urgenţă care să îi permită contactarea
organizatorului şi/sau a revanzatorului;
c) Pentru
călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită
părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la
locul cazării copilului;
d) Obligaţiile Călătorului prevăzute
la pct. 5.10, 5.11 şi 5.13.
4.9. Agenția este
obligată să acorde prompt asistenţă Călătorului aflat în
dificultate, în cazul situaţiilor de forţă majoră sau al unui eveniment pe care
nici agenţia de turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot
efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita.
4.10.1. Agenția este obligată să acorde asistenţă adecvată fără
întârzieri nejustificate Călătorului aflat în dificultate,
conform art. 17 din O.G. nr. 2/ 2018, în special prin:
a) furnizarea
de informaţii corespunzătoare privind serviciile de sănătate, autorităţile
locale şi asistenţa consulară;
b) efectuarea
comunicărilor la distanţă şi sprijinirea călătorului în găsirea unor servicii
de călătorie alternative.
4.10.2. În condițiile în care călătorul este cel care a provocat situaţia de
dificultate în mod intenţionat sau din propria neglijenţă Agenția are
posibilitatea de a pretinde un comision rezonabil pentru o astfel de asistenţă.
Comisionul nu depăşeşte în niciun caz costurile efective suportate de agenţia
de turism organizatoare.
Numerele de urgență ale Agenției sunt 0769
019 852/ 0254 211 642
4.11. Agenția va fi
pe deplin responsabilă pentru executarea corespunzătoare a pachetului în
ansamblu, conform art. 14 din O.G. nr. 2/ 2018.
V. Drepturile
şi obligaţiile Călătorului
5.1. În
cazul în care Călătorului nu poate să participe la călătoria
turistică independent de motivele care stau la baza imposibilităţii de
participare, acesta poate să cesioneze contractul unei terţe persoane care
îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii turistice
contractat, cu obligaţia de a anunţa în scris Agenţia cu cel
puţin 5 zile înaintea datei de plecare. În acest caz, între Călătorul care
nu poate participa la călătoria turistică contractată (cedentul), terţa
persoană (cesionarul) şi Agenția (debitor cedat)
urmează a se încheia un contract de cesiune cu privire la pachetul de servicii
turistice contractate şi cesionate. Responsabilitatea încheierii contractului
de cesiune revine, după caz, fie cedentului, fie cesionarului, şi
niciodată Agenției (debitorului cedat). Călătorul care
cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în mod
solidar la plata preţului călătoriei şi a eventualelor costuri suplimentare
apărute cu ocazia acestei cedări. Agenția va informa Călătorul cu
privire la costurile efective ale transferului și va oferi dovezi cu privire la
costurile suplimentare, comisioanele sau alte costuri generate de tranferarea
constractului privind pachetul de servicii de călătorie.
5.2. În
cazul sejururilor de odihnă şi/sau de tratament cu locul de desfăşurare în
România, Călătorul are obligaţia să respecte următorul program
de acordare a serviciilor: cazarea se face, de regulă, la ora 18,00 a zilei de
intrare şi se termină, de regulă, la ora 10:00 a zilei de ieşire înscrise pe
documentele de călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau tratament, bilet de
excursie etc.). Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea
spaţiilor de cazare până cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina
exclusivă a Călătorului.
5.3. În
cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 8%,
indiferent de motivele majorării, turistul poate rezilia/denunţa unilateral
contractul fără nicio obligaţie faţă de Agenţie, acesta având
dreptul la rambursarea imediată de către Agenţie a sumelor
plătite, inclusiv comisionul.
5.4. Călătorul este
obligat să comunice Agenţiei în termen de 5 zile
calendaristice de la primirea înştiinţării prevăzute la cap. IV pct. 4.2
modificarea prevederilor esenţiale ale contractului sau în timp util înainte de
începerea călătoriei, iar în cazul în care se aplică clauzele prevăzute în cap.
IV pct. 4.7 lit. b) şi c), hotărârea sa de a opta pentru:
a) rezilierea/denunţarea
unilaterală a contractului fără plata penalităţilor; sau
b) acceptarea
noilor condiţii ale contractului.
5.5. În
cazul în care Călătorul decide să participe la călătoria
asupra căreia s-au operat modificări în condiţiile cap. IV pct. 4.2 se
consideră că toate modificările au fost acceptate şi Călătorul nu
poate solicita despăgubiri ulterioare datorate modificărilor de acest tip.
5.6. În
cazul în care Călătorul reziliază/denunţă unilateral
contractul în temeiul pct. 5.4 sau Agenția anulează călătoria turistică
înaintea datei de plecare, Călătorul are dreptul:
a) să
accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate
echivalentă sau superioară, propus de Agenţie;
b) să
accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară propus de Agenţie,
cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ, în sensul rambursării diferenţei
de preţ dintre cele două pachete turistice, la momentul încheierii noului
contract de prestare de servicii;
c) să
i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
5.7. În
toate cazurile menţionate la pct. 5.6, Călătorul are dreptul
să solicite Agenției şi o despăgubire, al cărei cuantum poate
fi stabilit prin acordul comun al părţilor sau în baza unei hotărâri a
instanţei de judecată, pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial,
cu excepţia cazurilor în care:
a) anularea
s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menţionat în
contract, iar Agenția a informat în scris Călătorul după
cum urmează:
(i) 20
de zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care
durează mai mult de şase zile;
(ii) şapte
zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care
durează între două şi şase zile;
(iii) 48 de ore înainte de începerea executării pachetului, în cazul
călătoriilor care durează mai puţin de două zile;
b) anularea
s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente
de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate
în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările,
caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene sau unităţii de cazare)
sau unor cauze dintre cele prevăzute la cap. IV pct. 4.7 lit. b);
c) anularea
s-a făcut din vina Călătorului.
5.8. Călătorul are
dreptul să rezilieze/denunţe unilateral în orice moment, în tot sau în parte,
contractul, iar în cazul în care rezilierea/denunţarea unilaterală îi este
imputabilă este obligat sa despăgubească Agenţia pentru
prejudiciul creat acesteia, conform prevederilor cap. VI, cu excepţia cazurilor
de forţă majoră definite conform legii. Despăgubirea se poate ridica la maximul
preţului pachetului de servicii turistice contractat.
5.9. În
cazul în care Călătorul alege să se mute la un alt hotel decât
cel contractat iniţial şi achitat, responsabilitatea financiară a renunţării îi
aparţine. Agenţia va rezolva cerinţele Călătorului în
limita posibilităţilor, eventualele diferenţe de preţ urmând a fi suportate de
către Călătorul.
5.10. Dacă Călătorul solicită nemotivat schimbarea
hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta
echivalează cu rezilierea/denunţarea unilaterală a contractului, cu aplicarea
penalităţilor prevăzute la cap. VI la momentul respectiv şi încheierea unui nou
contract.
5.11. Călătorul este obligat să achite la recepţia unităţii
hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubritate, precum şi alte taxe locale,
fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţie.
5.12. Călătorul este obligat să prezinte la recepţia
unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de călătorie
eliberat de Agenție (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament etc.), în
vederea acordării serviciilor turistice. În cazul în care calatorul beneficiază
de bilete de odihnă şi tratament, este obligat să prezinte la recepţia unităţii
hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie şi dovada plăţii
contribuţiilor pentru asigurări sociale, la zi.
5.13. Călătorul ia la cunoştinţă că serviciile pe care le
achiziţionează fără ca acestea să facă parte din contractul cu Agenția sunt
în stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislaţia
ţării de destinaţie, iar Agenţia nu are nicio responsabilitate
asupra prestaţiilor în cauză
5.14. Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de
către turist a unor formalităţi suplimentare (de exemplu, călătoria împreună cu
minori, situaţia în care numele Călătorului este schimbat ca
urmare a căsătoriei/desfacerii ei etc.), acesta are obligaţia de a îndeplini
toate cerinţele legale. Pentru o informare optimă, Agenţia recomandă
şi consultarea site-ului Poliţiei de Frontieră. În cazul în care Călătorul
nu îşi respectă obligaţia de a se informa cu privire la formalităţile
suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu sunt în
sarcina Agenţiei (de exemplu, în cazul călătoriei cu minori,
împuternicire din partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl
însoţeşte sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind
exemplificativă), Agenţia este exonerată de orice răspundere
în cazul imposibilităţii efectuării călătoriei.
5.15. Agentia recomandă Călătorilor contactarea
acesteia cu 24 de ore înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de
îmbarcare (orar de zbor, loc de îmbarcare etc.).
5.16. În cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un
număr mai mare de Călători, condiţiile contractuale se extind în
mod automat asupra întregului grup pentru care au fost
achitate serviciile. Agentia își
rezervă dreptul să ofere informații despre
serviciile contractate doar titularului de contract.
5.17. Călătorul este obligat să folosească mijloacele de
transport, camera de hotel şi bunurile din dotarea acesteia ca un bun
proprietar şi potrivit destinaţiei lor. Agenţia nu se face
vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de Călător ca
urmare a nerespectării acestui alineat.
5.18. Călătorul are obligaţia să respecte locul, data şi ora
plecării atât la dus, cât şi la întors, precum şi locurile, datele şi orele
stabilite pe parcursul programului turistic contractat. Toate cheltuielile şi
daunele produse ca urmare a nerespectării de către Călător a
prevederilor privind locurile de întâlnire şi orarele vor fi suportate de către
acesta.
5.19. În cazul în care Călătorul care a intrat pe
teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii turistice refuză
să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara respectivă fac
cheltuieli de orice natură cu acesta, calatorul respectiv are obligaţia de a
suporta toate aceste cheltuieli.
VI. Încetarea
contractului, penalizări, despăgubiri
6.1. Călătorul poate
înceta contractul privind pachetul de servicii de călătorie în orice moment
înainte de începerea executării pachetului.
6.2. În
cazul în care Călătorul încetează contractul privind pachetul
de servicii de călătorie, acesta poate fi obligat să plătească Agenţiei o
penalitate de încetare după cum urmează:
6.2.1. În cazul serviciilor turistice externe, penalizările sunt de:
a) 30
% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face cu mai mult de 45
zile calendaristice înainte de data plecării;
b) 70%
din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 45 –
16 de zile calendaristice înainte de data plecării;
c) 100
% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval
mai mic de 15 zile calendaristice înainte de plecare sau prin neprezentarea la
program;
d) 100
% din preţul pachetului de servicii, în cazul în care Călătorul a
achiziţionat pachetul de servicii turistice din cadrul programului special, de
exemplu: Early Booking, Last Minute, Oferte Speciale etc, indiferent de data la
care Călătorul solicită renunţarea.
6.2.2. În cazul serviciilor turistice interne, penalizările sunt de:
a) 30
% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face cu mai mult de 45
zile calendaristice înainte de data plecării;
b) 70%
din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 45 -
16 de zile calendaristice înainte de data plecării;
c) 100
% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval
mai mic de 15 zile calendaristice înainte de plecare sau prin neprezentarea la
program, sau în cazul în care cal Călătorul a achiziţionat
pachetul de servicii turistice din cadrul programului special, de
exemplu, Early Booking, Last Minute, Oferte Speciale etc, indiferent de data la
care Călătorul solicită renunţarea.
6.2.3. În oricare din cazurile de mai sus, suma avansului achitat nu se
rambursează.
6.3. În
cazul în care Călătorul care a contractat un pachet de
servicii turistice cu Agenţia şi a achitat un avans, nu se
prezintă în termenul specificat în contract, bon de comandă sau în termenul
comunicat în scris, pentru a achita ratele aferente sau restul de plată,
contractul se consideră reziliat de drept, iar Agenţia are
dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul Călătorului cu
reţinerea penalizărilor prevăzute la pct. 6.2.
6.4. Pentru
biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii
sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor
de renunţare contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei
sindicale.
6.5. În
cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea
pachetului de servicii, Călătorului i se vor reţine toate taxele datorate
de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de
operare proprii acesteia.
6.6. Penalizările
echivalente cu cele indicate la pct. 6.2.1 lit. c) sau d), respectiv 6.2.2 lit.
b) sau c) se aplică şi în cazul în
care Călătorul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de
plecare/destinaţie, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că documentele
personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor
legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului ţării, din alte
motive ce ţin de persoana acestuia.
6.7. Călătorul trebuie
să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice la
Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunţare nu
este luată în considerare.
6.8. Agenţia va
acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din
contract.
6.9. Agenţia nu
răspunde în situaţii de grevă, conflicte politice şi de război, catastrofe, de
pericol public, atac terorist, embargou internaţional, precum şi în cazul în
care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situaţii
care nu sunt imputabile niciunei părţi se consideră situaţii de forţă majoră şi
exonerează de răspundere Agenţia.
6.10. Toate sumele menţionate la pct. 6.2, 6.3, 6.5 şi 6.6 se vor
reţine de către Agenţie din avansul sau preţul total al
pachetului de servicii turistice achitat de calator, fără a fi necesară
intervenţia instanţelor de judecată.
6.11. Clauza prevăzută la art. 5.7. a) și b) reprezintă o modalitate de
încetare unilaterală a contractului din parteaAgenției .
6.12. Contractul încetează de drept odată cu finalizarea prestării
efective a pachetului de servicii turistice înscris în documentele de
călătorie.
VII. Reclamații
7.1. În
cazul în care Călătorul este nemulţumit de serviciile
turistice primite, acesta are obligaţia de a întocmi o sesizare în scris la
faţa locului, clar şi explicit, cu privire la deficienţele constatate, legate
de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite
prompt atât reprezentantului Agenţiei, cât şi prestatorului de
servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului, reprezentanţilor
locali ai Agenției).
Datele de contact ale Agenţiei:
telefon: 0769 019 852 sau 0254 211 642; e-mail: turism@siphd.ro
7.2. Atât Agenţia,
cât şi prestatorul de servicii turistice vor acţiona imediat pentru
soluţionarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este
soluţionată parţial, Călătorul va depune la sediul Agenţiei o
reclamaţie în scris, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la
încheierea călătoriei, urmând ca, în termen de 30 de zile calendaristice,
să comunice calatorului despăgubirile care i se cuvin, după caz.
VIII. Asigurări
8.1. Călătorul este
asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor
achitate de acesta, în cazul insolvabilităţii sau falimentului Agenţiei, la
Societatea de Asigurare înscrisă in Bonul de Comandă.
8.2. Condiţiile
în care Călătorul va fi despăgubit de către societatea de
asigurare sunt:
8.2.1. În cazul în care Agenția nu efectuează
repatrierea Călătorului, acesta are obligaţia
de a anunţa imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail. În
această situaţie societatea de asigurare nu are obligaţia de a achita imediat
contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa după
întoarcerea Călătorului în România, în condiţiile poliţei de
asigurare încheiate între Agenţie şi societatea de asigurare.
8.2.2. În cazul în care Călătorul solicită Agenției contravaloarea
sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să
trimită documentele justificative către Agenţie prin scrisoare
recomandată cu confirmare de primire. Călătorul are obligaţia
să păstreze fotocopii de pe respectivele documente justificative. Călătorul poate
solicita Agenției rambursarea sumelor achitate şi/sau a
cheltuielilor de repatriere în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice
de la data încheierii derulării pachetului de servicii turistice sau de la data
repatrierii.
8.2.3. Călătorul are obligaţia de a notifica societăţii de
asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu
solicitarea adresată Agenţiei privind rambursarea sumelor
achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile
calendaristice de la data confirmării de primire prevăzute la pct. 8.2.2.
8.2.4. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile
calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative
de către Agenţie, Călătorul nu a primit sumele solicitate de
la aceasta, are loc evenimentul asigurat.
8.2.5. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii
evenimentului asigurat, Călătorul are obligaţia de a transmite
societăţii de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire,
cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.
8.2.6. Documentele justificative constau în principal în:
a) contractul
de comercializare a pachetului de servicii turistice;
b) confirmările
de primire precizate la pct. 8.2.2, 8.2.3 şi 8.2.5;
c) fotocopiile
de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc.), în
cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de calator:
d) fotocopiile
de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a
cheltuielilor de repatriere. Societatea de asigurare are dreptul să solicite
calatorului şi alte documente justificative.
8.2.7. Despăgubirea nu poate depăşi suma achitată de Călător în
contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice şi nici sumele
necesare repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
8.2.8. Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile
calendaristice de la data primirii de către societatea de asigurare a
documentelor justificative de la Călător.
8.2.9. În cazul în care, după plata despăgubirii, Agenția plăteşte
debitul către Călător, acesta are obligaţia de a restitui
asiguratorului despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de
la data primirii de la Agenţie a sumelor reprezentând debitul.
8.2.10. Facultativ, Călătorul are posibilitatea încheierii
unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract
de asistenţă care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală
sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de
asigurare pentru servicii medicale la destinaţie ori a unei asigurări storno
sau altor tipuri de asigurări de călătorie. Agenţia recomandă
încheierea unei asigurări storno pentru acoperirea eventualelor penalităţi de
anulare. Călătorul se poate informa în alte agenţii despre
cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi încheiată în agentia
de unde acesta a achiziţionat pachetul de servicii turistice, dacă Agenţia oferă
acest tip de serviciu.
8.3. Agenţia nu
se face vinovată de eventuala nerespectare a obligaţiilor stipulate în poliţele
de asigurare contractate prin intermediul Agenţiei, deoarece
aceasta este doar intermediar între calator şi asigurator.
8.4. Cerintele
speciale ale Călătorului, la solicitarea expresa a acestuia, se vor
stipula ca si anexa la acest contract.
IX. Documentele
contractului se constituie ca anexă la acesta şi sunt următoarele:
a) voucherul,
biletul de odihnă/tratament, biletul de excursie, bonul de comandă, după caz;
b) programul
turistic, în cazul acţiunilor turistice;
c) cataloage/pliante/oferte/alte
înscrisuri/etc. ale Agenţiei puse la dispoziţia Călătorului,
în format tipărit sau pe suport media.
X. Dispoziţii
finale
10.1. Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul
pentru Agentie și Călător.
10.2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în
conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor
Ordonanţei nr. 2/2018.
10.3. Toate unităţile de cazare, precum şi mijloacele de transport sunt
clasificate de către organismele abilitate ale ţărilor de destinaţie, conform
procedurilor interne şi normativelor locale, acolo unde acestea există, care
diferă de la o ţară la alta şi de la un tip de destinaţie la altul.
10.4. Agenția informează Călătorul de
practica de ‘overbooking’.
Overbooking – vânzarea unui numar
mai mare de locuri/ camere decat capacitatea reală a aeronavei sau a hotelului.
În situatia unui overbooking la
biletele de avion, compania aeriana este obligată să asigure transportul
călătorilor spre destinatie cu o cursă imediat următoare.
În situația unui overbooking al
hotelului, hotelul, nu Agenția, este obligat să asigure cazarea
călătorilor la un hotel apropiat, în condiții și clasificare cel putin la fel
ca cele contractate.
În oricare dintre
cele două cazuri, Agenția, nu
este responsabilă pentru schimbarea orei/ zilei de
decolare si nici de schimbarea hotelului contractat sau de oricare alte
neplaceri cauzate Călătorului.
10.5. Călătorul declară că Agenţia l-a
informat complet cu privire la condiţiile de comercializare a pachetelor de
servicii turistice în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr.
2/2018. Prin semnarea acestui contract, sau prin plata avansului, sau prin
acceptarea pachetelor de servicii turistice, inclusiv în cazul celor
achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice, calatorul îşi exprimă
acordul şi luarea la cunoştinţă cu privire la condiţiile generale de
comercializare a pachetelor de servicii turistice, în conformitate cu oferta
agenţiei de turism.
10.6. Prelucrarea datelor cu caracter personal
10.6.1. Prelucrarea datelor cu caracter personal reprezintă orice operațiune
sau set de operațiuni, care se efectuează asupra datelor dumneavoastră cu
caracter personal, prin mijloace automate sau neautomate, cum ar fi:
colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau
modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere,
diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau
combinarea, restricționarea, blocarea, arhivarea, ștergerea sau distrugerea
datelor.
În contextul rezervării,
intermedierii, ofertării și comercializării serviciilor și/sau pachetelor de
servicii de călătorie, altor servicii turistice,
evenimente culturale/sportive sau de altă natură, servicii de agrement
sau călătorii de afaceri comercializate de către Agenție, și al
menținerii/dezvoltării raporturilor comerciale/contractuale cu dumneavoastră,
vă putem solicita anumite date cu caracter personal.
În acest sens, Agenția poate
prelucra, printre altele, următoarele date cu caracter personal: nume, prenume,
numar telefon, adresa domiciliu, adresa de e-mail, serie si nr. carte de
identitate, serie si nr. pasaport, CNP, data nasterii, varsta copiilor,
apartenenta la sindicate, locul de munca, numele companiei (dacă este
aplicabil), numărul de înregistrare TVA (daca este cazul).
10.6.2. Persoanele vizate, ale căror date pot fi prelucrate de către Agenție,
exclusiv în scopul mai jos menționat sunteți dumneavoastră, în calitate de
călători/turiști/beneficiari ai serviciilor de călătorie sau turistice,
reprezentanți/împuterniciți/persoane de contact de afaceri (parteneri de
afaceri sau contractuali, etc.) din cadrul companiilor sau
instituțiilor/autorităților publice.
10.6.3. Prelucram datele dumneavoastră cu caracter personal doar în
următorele scopuri:
- Rezervarea,
intermedierea, ofertarea și/sau comercializarea serviciilor și/sau pachetelor
de servicii de călătorie, altor servicii turistice, evenimente
culturale/sportive sau de altă natură, servicii de agrement sau călătorii de
afaceri, executarea contractelor – respectiv in vederea indeplinirii
obligatiilor contractuale pe care ni le asumam fata de dvs.;
- In
vederea indeplinirii obligatiilor legale stabilite in sarcina noastra.
10.6.4 Agenția va
considera toate informațiile colectate de
la dumneavoastră ca fiind confidențiale și nu le va partaja cu
terți (cu excepția unităților de cazare, transportatorilor, altor persoane
fizice și/sau juridice implicate în prestarea serviciilor și/sau pachetelor de
servicii de călătorie, altor servicii turistice, evenimentelor
culturale/sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement sau călătoriilor
de afaceri rezervate sau achiziționate de dumneavoastră, respectiv
partenerilor Agenției de afaceri, inclusiv partenerilor
din afara Uniunii Europene, în cazul în
care fără partajarea datelor dumneavoastră nu ați putea beneficia de
toate aceste servicii menționate mai sus) fără consimțământul
dumneavoastră expres și anterior.
10.6.5. Destinatarii datelor dumneavoastră cu caracter personal înseamnă
orice persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenție sau alt
organism căreia (căruia) îi sunt divulgate datele dvs. cu caracter personal,
precum cele precizate mai jos, dar fără a se limita la: unități de cazare,
transportatori, alte persoane fizice și/sau juridice implicate în prestarea
serviciilor și/sau pachetelor de servicii de călătorie, a altor servicii
turistice, desfășurarea evenimentelor culturale/sportive sau de altă natură,
serviciilor de agrement sau călătoriilor de afaceri, autorități publice
centrale și locale, autorități judecătorești, politie, parchet (în limitele
prevederilor legale și/sau ca urmare a unor cereri întemeiate și expres
formulate), etc.
Confidențialitatea datelor cu
caracter personal va fi asigurata de către Agenție și nu vor
fi furnizate către alți terți în afara celor menționați în prezentul document.
10.6.6. În vederea realizării scopului menționat, Agenția va
prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal pe toată perioada de
desfășurare a activităților Agenției, până în momentul în care
dumneavoastră sau reprezentantul legal/împuternicit al dvs., veti exercita
dreptul de opoziție/ de ștergere (cu excepția situației în care Agenția prelucrează
datele în baza unei obligații legale sau justifică un interes legitim). Ulterior
încheierii operațiunilor de prelucrare a datelor cu caracter
personal, în scopul pentru care au
fost colectate, dacă dumneavoastră sau reprezentantul legal/împuternicit
nu veti exercita dreptul de opoziție/de ștergere, conform legii, aceste date
vor fi arhivate de către Agenție pe durata de timp prevăzută
în procedurile interne Agenției și/sau vor fi distruse.
10.6.7. În relația cu Agenția, dumneavoastră beneficiați conform
prevederilor legale aplicabile de următoarele drepturi: dreptul de a fi
informat, dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul de ștergere a
datelor, dreptul la restricționarea prelucrării, dreptul la portabilitatea
datelor, dreptul la opoziție și procesul
decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri.
Dreptul de a fi informat înseamnă că
aveți dreptul de a fi informat cu privire la modul în care datele dvs. sunt
prelucrate și motivul prelucrării.
Dreptul de acces înseamnă ca aveți
dreptul de a obține o confirmare din partea noastră că prelucrăm sau nu datele
cu caracter personal care vă privesc și, în caz afirmativ, acces la datele
respective și la informații privind modalitatea în care sunt prelucrate datele.
Dreptul la portabilitatea datelor se
referă la dreptul de a primi datele personale într-un format structurat,
utilizat în mod curent și care poate fi citit automat și la dreptul ca aceste
date să fie transmise direct altui operator, dacă acest lucru este posibil din
punct de vedere tehnic.
Dreptul la opoziție vizează dreptul
de a vă opune prelucrării datelor personale atunci când prelucrarea este
necesară pentru îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public sau
când are în vedere un interes legitim al operatorului. Atunci când prelucrarea
datelor cu caracter personal are drept scop marketingul direct, aveți dreptul
de a va opune prelucrării în orice moment, în mod gratuit și fără nicio
justificare, utilizând, dacă este cazul, funcția de dezabonare inclusă în
materialele de marketing.
Dreptul la rectificare se referă la
corectarea, fără întârzieri nejustificate, a datelor cu caracter personal
inexacte. Rectificarea va fi comunicată fiecărui destinatar la care au fost
transmise datele, cu excepția cazului în care acest lucru se dovedește
imposibil sau presupune eforturi disproporționate.
Dreptul la ștergerea datelor
("dreptul de a fi uitat") înseamnă că aveți dreptul de a solicita să
vă ștergem datele cu caracter personal, fără întârzieri nejustificate, în cazul
în care se aplică unul dintre următoarele motive: acestea nu mai sunt necesare
pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate; vă
retrageți consimțământul și nu există niciun alt temei juridic pentru
prelucrare; vă opuneți prelucrării și nu există motive legitime care să
prevaleze; datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal; datele cu
caracter personal trebuie șterse pentru respectarea unei obligații
legale; datele cu caracter personal au fost colectate în legătura
cu oferirea de servicii ale societății informaționale.
Dreptul la restricționarea
prelucrării poate fi exercitat în cazul în care persoana contesta exactitatea
datelor, pe o perioada care ne permite verificarea corectitudinii datelor;
prelucrarea este ilegală, iar persoana se opune ștergerii datelor cu caracter
personal, solicitând în schimb restricționarea; în cazul în care Agenția nu
mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopul prelucrării, dar
persoana i le solicita pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept
în instanță; în cazul în care persoana s-a opus prelucrării pentru intervalul
de timp în care se verifică dacă drepturile legitime ale operatorului
prevalează asupra celor ale persoanei respective.
Drepturi legate de procesul
decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri. Persoana
vizată are dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe
prelucrarea
automată, inclusiv crearea de
profiluri, care produce efecte juridice care privesc persoana vizată sau o
afectează în mod similar într-o măsura semnificativă. Prevederile menționate nu
se aplică în cazul în care decizia:
a) este
necesară pentru încheierea sau executarea unui contract între persoana vizata
și un operator de date;
b) este
autorizată prin dreptul Uniunii sau dreptul intern care se aplică operatorului
și care prevede, de asemenea, masuri corespunzătoare pentru protejarea
drepturilor, libertăților și intereselor legitime ale persoanei vizate; sau
c) are
la baza consimțământul explicit al persoanei vizate.
În cazul în care, dumneavoastră,
direct sau prin reprezentant, vă exercitați drepturile menționate mai sus, în
mod vădit nefondat, nejustificat sau excesiv, în special din cauza caracterului
repetitiv, Agenția poate:
- fie
să perceapă o taxă rezonabilă, ținând cont de costurile administrative pentru
furnizarea informațiilor sau a comunicării, sau pentru luarea masurilor
solicitate;
- fie
să refuze să dea curs cererii.
De asemenea, dumneavoastră vă este
recunoscut dreptul de a depune o plângere în fata unei autorități de
supraveghere și de a introduce o cale de atac judiciară. În acest scop, în
Romania, autoritatea de supraveghere este: www.dataprotection.ro
10.6.8. Pentru exercitarea acestor drepturi vă puteți adresa Agenției prin
transmiterea unei cereri scrise, datate și semnate la adresa: Deva,
Str. Gheorghe Bariţiu, Nr.2, Corp B, Mansardă sau prin transmiterea unui
e-mail către turism@siphd.ro
10.6.9. Prin semnarea prezentului contract, dumneavoastră confirmați că ați
citit, ați fost informat(ă) corect, complet, ați luat cunoștința de continutul
acestui document, il înțelegeți pe deplin și sunteți de acord cu:
- faptul
că prelucrarea datelor cu caracter personal, astfel cum este specificată în
legislația în vigoare și în prezentul document va fi efectuată în scopul
rezervării, intermedierii, ofertării și/sau comercializării serviciilor
și/sau pachetelor de servicii de călătorie, altor
servicii turistice, desfășurării evenimentelor culturale/sportive sau de altă
natură, serviciilor de agrement sau călătoriilor de afaceri;
- faptul
că Agenția va prelucra datele dumneavoastră personale doar în
măsura în care acest demers este necesar scopului menționat în prezentul
document, cu respectarea masurilor legale de securitate și confidențialitate a
datelor.
10.7 Consimţământul
parental in contextul prelucrarii datelor cu caracter personal ale minorilor.
Titularul contractului, este de accord ca Agenția să poată
prelucra datele cu caracter personal legate de numele și vârsta minorului(lor),
serie si numar pasaport / carte de identitate, în scopul rezervarii /
comercializarii pachetelor turistice / biletelor de avion al căror beneficiar
direct sau indirect va fi minorul.
Prin semnarea prezentului contract,
titularul contractului confirma că a citit si ca a fost informat(ă) corect,
complet, ca a luat la cunoștință și înțelege pe deplin drepturile de care
beneficieza privind protecția atât a datelor personale proprii, cât și
protecția datelor personale ale minorului.
10.7. Neînțelegerile apărute între părţi se rezolvă pe cale amiabilă,
în caz contrar părţile înţeleg să se adreseze instanţelor de judecată
competente.
10.8. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
SIP TOUR S.R.L., Călător/ Reprezentant călător,
Prin reprezentant